آنچه هر موزیسین باید بداند

یادگیری تئوری پایه موسیقی برای برقراری ارتباط با سایر نوازندگان کاملاً ضروری است. چه در حال نوشتن ترانه ای با هم باشیم، چه نمایشی را روی صحنه اجرا کنیم یا فقط در خانه تمرین باشیم. باید بدانیم که چگونه در مورد آن چیزی که می نوازیم صحبت کنیم. خوشبختانه، یادگیری این چیزها واقعاً آسان است! در اینجا برخی از موارد ضروری تئوری موسیقی وجود دارد که برای شروع باید بدانید.

موسیقی یک زبان است. دارای اجزایی است که کل را تشکیل می دهند و آن قسمت ها حتی از اجزای کوچکتری ساخته شده اند. این جمله از کلمات ساخته شده است و این کلمات از حروف ساخته شده اند. برای یادگیری نحوه ساخت یک جمله به عنوان یک کل، باید حروف الفبا را یاد بگیرید و یاد بگیرید که چگونه آنها را در قالب کلمات بیان کنید. سپس باید کلمات خاصی را یاد بگیرید و یاد بگیرید که چگونه آنها را در جملات قرار دهید.

موسیقی به همین صورت عمل می کند. الفبا را یاد می گیرید، سپس آن قطعات را کنار هم می گذارید تا عبارات موسیقی بسازید، سپس آن ها را کنار هم قرار می دهید تا یک آهنگ بسازید. برای آشنایی با سبک های متفاوت و آهنگ‌های جدید ایرانی و خارجی به ما بپیوندید..

الفبای موسیقی

موسیقی مانند الفبای انگلیسی است. این یک سیستم از حروف است که برای نمایش صداها در موسیقی که ما آنها را نت می نامیم اختصاص داده شده است. این ساده ترین بخش برای یادگیری است و همه چیزهای دیگر بر این اساس است. بنابراین از اینجا شروع کنید!

مقیاس

 مقیاس ها فقط یک آرایش خطی از نت ها هستند. اگر نت‌ها گام‌های واقعی هستند، در این صورت مقیاس‌ها همان گام‌هایی هستند که ترتیب خاصی دارند. (مثلاً ABCDEFG) از آنجایی که مقیاس ها یا قطعات مقیاس تقریباً در هر آهنگی که تا کنون نوشته شده است استفاده می شود، آنها قطعه عظیمی از تئوری پایه موسیقی هستند.

فاصله ها

فاصله از یک نت به دیگری است. چه از B تا C (ثانیه) یا G# تا Eb (یک ششم)، هر بازه نام خود را دارد. این چیزها برای کشف هارمونی واقعا مفید است.

انواع فاصله در موسیقی به دو دسته تقسیم می شود. فاصله در موسیقی می‌تواند متصل(Connected/Conjunct) یا منفصل(Detached/Disjunct) باشد. فاصلهٔ متصل به فاصلهٔ بین دو نت پی‌در پی یا همجوار می‌گوییم (مثل دو و ر یا سل و فا) و فاصلهٔ منفصل، فاصلهٔ بین دو نت ناهمجوار! است(مثل دو و سل).

آکوردها

آکوردها اعضای خاصی از یک مقیاس هستند که در یک صدا ترکیب شده اند. آکوردها ساختار، سازماندهی و شکلی به آهنگ می دهند. آنها آهنگ را به گونه ای خاص “صدا” می کنند. حتی اگر شما به شدت یک بازیکن اصلی هستید، باید این را بدانید. حتی به عنوان یک ویولن، همیشه از آکورد برای صحبت در مورد آهنگ ها استفاده می کنیم

امضاهای کلیدی

کلیدی امضاهای کلیدی تونالیته یا “کلید” یک آهنگ را به ما می گویند. همچنین به ما می گوید که آهنگ از کدام نت ها استفاده خواهد کرد. هرچه بیشتر با اینها کار کنید، با محدوده و مقیاس کلیدهای خاص بیشتر آشنا می شوید. لطفاً اینها را مطالعه کنید، مگر اینکه می خواهید همه آهنگ های شما یکسان باشند.

به این آهنگ چه امتیازی می دهید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این آهنگ امتیاز می دهید.

دیدگاه خود را بگذارید