بیان احساسات در موسیقی

موسیقی می تواند راهی سازنده برای بیان اینکه چه کسی هستید و چه احساسی دارید، به خصوص در کودکان خردسال باشد. گفتن احساس خود برای کودکان اغلب دشوار است، در درجه اول به این دلیل که نام احساسی را که تجربه می‌کنند نمی‌دانند و در عوض با گریه کردن، عصبانیت‌های شدید یا سردرگمی به ما نشان می‌دهند. بیان عاطفی چیزی است که باید آموخته شود و از دو سالگی می توان به کودکان خردسال احساسات اساسی مانند شادی، دیوانه، غمگین و ترس را آموخت. با افزایش سن، می توان احساسات بیشتری مانند ناامیدی، عصبی بودن یا کمرویی را توضیح داد. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا به بررسی آهنگ های پرطرفدار بصورت یکجا بپردازیم. همچنین میتوانید با پیوستن به ما به آهنگ های پرطرفدار بصورت یکجا دسترسی داشته باشید و بهترین ها را بشنوید …

موسیقی و بازی روشی بسیار موثر برای کودکان برای یادگیری و کشف احساسات و سپس تمرین نحوه بیان و مدیریت آنها است (در واقع، با توجه به ماهیت بار عاطفی موسیقی، این یک روش فوق العاده موثر برای همه است، نه فقط کودکان برای بیان خود و کنار آمدن با شرایط چالش برانگیز زندگی). هر زمان که در حال ساخت موسیقی هستیم، از قلمرو شرطی شدن اجتماعی و تفکر آگاهانه خارج می شویم. در عوض، ما در تماس مستقیم با احساسات خود هستیم. هر زمان که درگیر خلاقیت هستیم، مانند ساخت موسیقی، در لحظه حاضر هستیم. این حضور به ما این امکان را می دهد که با احساسات خود در تماس باشیم و آنها را ابراز کنیم. گاهی اوقات ممکن است بیان احساسات به صورت کلامی دشوار باشد، ما نمی‌توانیم کلمات «درست» برای بیان احساسات واقعی خود پیدا کنیم – در این مواقع موسیقی می‌تواند به شکل ظریف‌تری از بیان تبدیل شود.

احساس استرس، اضطراب یا تنش را می توان از طریق موسیقی نیز برطرف کرد. استرس دوران کودکی در چند دهه گذشته افزایش یافته است، به طوری که حدود 40 درصد از کودکان گزارش داده اند که احساس می کنند بیش از حد نگران هستند. ما تمایل داریم دنیای کودکان را شاد و بی دغدغه ببینیم. به هر حال، بچه‌ها شغلی برای نگهداری یا قبض‌هایی برای پرداخت ندارند، پس چه چیزی می‌توانند نگران باشند؟

متأسفانه، پاسخ “بسیار” است! حتی کودکان بسیار کوچک نیز نگرانی دارند و تا حدودی احساس استرس می کنند. فشارهای تحصیلی و اجتماعی (به ویژه ناشی از تلاش برای جا افتادن) استرس ایجاد می کند. به طور خلاصه، استرس می‌تواند بر هر کسی که احساس غمگینی می‌کند، حتی کودکان را تحت تأثیر قرار دهد. موسیقی می تواند بر خلق و خوی کودکان تأثیر بگذارد و می تواند برای کاهش استرس و بهبود حس خوب به روش های زیر استفاده شود:

بیان خلاقانه در حالی که گوش دادن ساده به موسیقی می تواند استرس را کاهش دهد، ایجاد موسیقی دارای مزیت افزوده بیان و مشارکت است که توجه را متمرکز می کند. نشان داده شده است که مشارکت فعال در پخش موسیقی و قدردانی از موسیقی باعث افزایش عزت نفس می شود. موسیقی می تواند راهی برای ابراز وجود، آزادسازی خلاقیت، الهام بخشیدن و نشاط بخشیدن، آرامش و رهایی از استرس و تنش به کودکان بدهد.

ساخت موسیقی با افراد دیگر مهارت های اجتماعی و عاطفی کودکان را بهبود می بخشد. آنها یاد می گیرند که به عنوان یک تیم با هم کار کنند و حس همدلی خود را با دیگران توسعه دهند. محققان دریافته‌اند که وقتی کودکان با هم موسیقی می‌نوازند – از ریتم‌های ساده گرفته تا اجراهای گروهی بزرگ‌تر – بهتر می‌توانند احساسات دیگران را تنظیم کنند.

گزارش شده است که موسیقی طیف کاملی از احساسات انسان را برمی انگیزد، از جمله:

میهن پرستانه یا وفادار – سرودهای ملی و سایر موسیقی های مرتبط با یک کشور یا منطقه جغرافیایی. موسیقی و صداهای مرتبط با رویدادهای ورزشی، مدارس، باشگاه‌ها و سایر سازمان‌ها.

معنوی – سرودها، سرودها، انجیل و سایر موسیقی های مرتبط با دین یا ایمان

نوستالژیک – موسیقی می تواند گذشته را به ما یادآوری کند، چه زمان های خوب و چه بد.

عشق – موسیقی را می توان برای ابراز عشق و به عنوان نشانه ای از محبت استفاده کرد.

خشونت/ نفرت – از موسیقی می توان در جنگ یا خشونت و برای ترویج خشم استفاده کرد.

پرانرژی – ریتم‌های موسیقی می‌توانند ما را سریع‌تر حرکت کنند و به ورزش بدنی کمک کنند.

شاد یا غمگین – موسیقی می تواند روحیه ما را بالا ببرد، ما را به لبخند زدن یا خنده وادار کند. از طرف دیگر، موسیقی می‌تواند ما را دچار ناراحتی کند و حتی می‌تواند ما را به گریه بیاندازد.

تحریک شده – موسیقی که ما دوست نداریم می تواند ما را آزار دهد، همانطور که آهنگی که در سر شما گیر می کند و بارها و بارها تکرار می شود.

ترسیده – موسیقی می‌تواند باعث شود ما احساس ترس یا تنش کنیم، برای مثال در لحظه‌ای تاریک در یک فیلم.

آرام – برخی از موسیقی‌ها می‌توانند به کاهش سرعت ذهن کمک کرده و واکنش آرامش را آغاز کنند.

شاید بزرگترین موهبت موسیقی در توانایی آن نهفته است که به مردم اجازه می دهد احساسات را بدون بار تجربه کردن رویدادهای زندگی که منجر به آنها می شود، تجربه کنند. ما می توانیم حتی احساسات شدید را به شیوه ای کنترل شده، به میل خود، در شرایط راحت تجربه کنیم.

به این آهنگ چه امتیازی می دهید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این آهنگ امتیاز می دهید.

دیدگاه خود را بگذارید