تاریخچه تولید موسیقی

تولید موسیقی به عنوان سنگ بنای فرآیند خلاقیت شما به عنوان یک نوازنده عمل می کند. اگر استودیو خانگی دارید، می‌توانید در کلاس‌های تولید موسیقی آنلاین شرکت کنید. بسیاری از دوره‌ها و درس‌های تولید موسیقی  یک رویکرد عالی برای یادگیری نحوه ایجاد موسیقی هستند، زیرا به یادگیری شما پایه و ساختاری می‌دهند. با ما در ادمه این مقاله همراه باشید تا به بررسی تاریخچه تولید  موسیقی بپردازیم. همچنین میتوانید با دانلود آهنگ از ملودی باز یه دنیای شیرین موسیقی سفر کنید.

تاریخچه تولید موسیقی

اولین تبلیغ رادیویی در سال 1923 پخش شد و موسیقی در سال های تاریک جنگ جهانی دوم بیش از پیش محبوب شد. از زمانی که تبلیغات رادیویی رایج تر شد، ایستگاه های رادیویی بودجه بیشتری داشتند و پول بیشتری برای صرف موسیقی داشتند.

در طول تاریخ تولید موسیقی و تکامل تکنیک‌های ضبط کنونی ما، پیشرفت‌های تکنولوژیکی زیادی رخ داده است. این صنعت تغییرات شدیدی را در نتیجه این پیشرفت‌های فناوری‌های ذخیره‌سازی جدید، ضبط ‌کننده‌های چند آهنگی یا رایانه‌ها تجربه کرده است.

نقطه شروع (قرن 18 تا 20)

اختراع ارگ بشکه ای در آغاز قرن هجدهم، آغاز تاریخ تولید موسیقی است. مجموعه ای از زنگ های از پیش تعیین شده با صفحات فلزی و منگنه ها در ابتدا روی یک بشکه “ذخیره” می شد.

پیشرفت مهم بعدی گرامافون بود. در این، صدا با استفاده از یک سوزن پوشیده شده در فویل قلع، موم یا فلز متصل به یک بوق صدا ضبط می شد. اما به دلیل تکنیک تولید نیروی کار غیر ماهر، آنها به سرعت از بازار ناپدید شدند و جای خود را به صفحات گرامافون دادند.

دو ساخته دیگر این زمان میکروفون و بلندگو بودند. پیشرفت سیستم میکروفن و بلندگو و همچنین محبوبیت آلبوم های ضبط شده که نسبت انتقال بالاتری داشتند و دوام بیشتری داشتند، عملکرد صدای نوار صوتی را به طور قابل توجهی بهبود بخشید. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ملودی باز مراجعه کنید

ظهور تجهیزات جالب (دهه های 1950 – 1970)

در دهه 1950، موسیقی راک اند رول با استفاده از تجهیزات توسعه یافته توسط ارتش در طول جنگ جهانی دوم تولید و ضبط شد. در سال 1958، ضبط صدا و پخش کننده رسانه “نیمه فضایی” به صورت تجاری در دسترس قرار گرفت. این به اصطلاح رویکرد صوتی استریو از توانایی تجهیزات ضبط برای اجرای نوارهای صوتی مونو بهره زیادی برد. پس از این، اختراع دستگاه ضبط متقاطع در اوایل دهه 1950 نقطه عطف دیگری در تاریخ تولید موسیقی بود.

شرکت گروندیگ سیستم جایگزین DC-International را در سال 1965 معرفی کرد اما نتوانست در بازار رقابت کند. با افزایش استفاده از میکروفون ها و پیچیده تر شدن فرآیند تولید، سیستم های با فرمت بزرگ برای رفع نیاز به کانال های اضافی با میکروفون توسعه یافتند.

عصر دیجیتالی شده (دهه های 1980 تا 1990)

معرفی فناوری دیجیتال در بخش مصرف کننده باعث اولین انقلاب جزئی تاریخ در تولید موسیقی شد. “دیسک قابل حمل” برای اولین بار در برلین در سال 1981 به مخاطبان معرفی شد. در سال 1988 حدود 1 میلیارد دیسک صوتی دیجیتال در سراسر جهان تولید شد.

در سال 1987، سونی “نوار پخش الکترونیکی” را توسعه داد، یک بافر حافظه فلزی که در نهایت جایگزین ضبط کننده قابل حمل خواهد شد. پس از DAT، MiniDisc به عنوان جایگزین سی دی تولید شد که از نظر کیفی قبل از ظهور فرمت MP3 مشابه بود.

از آنجایی که هر کانال مجموعه ای از کنترل های خاص خود را ندارد، یکی از مزیت های مهم سیستم های صوتی الکترونیکی این است که روش های ارتباطی را می توان در یک محفظه کوچک نگه داشت. بنابراین، پایین نگه داشتن هزینه های تولید امکان پذیر است که به طور مثبت بر قیمت فروش تأثیر می گذارد.

رسانه آهنگ ملودی باز

دوران معاصر (دهه 2000 – اکنون)

اکتشافات پیشگامانه متعدد در تاریخ تولید موسیقی، این امکان را برای هر کسی که امروزه می تواند در محل زندگی خود آهنگ تولید کند، ساده کرده است. یک تولید کننده خانگی می تواند ضبط های بیشتری را با بودجه اندک انجام دهد و اینترنت هزاران نفر را در سراسر جهان به هم متصل می کند. هر استودیوی خانگی ابتدا به یک رایانه شخصی یا تبلت با قدرت پردازش کافی برای پخش آهنگ های صوتی متعدد به طور همزمان با جلوه های اعمال شده نیاز دارد.

جنبه مهم بعدی ضبط صدا است. بر اساس گزینه‌های اتصال رایانه‌تان، می‌توانید از کارت SD، کابل یا اتصال پورت نمایشگر استفاده کنید. میکروفون ارتعاشات هوا را از منبع صوتی به منبع تغذیه منتقل می کند. روش تبدیل به بالاترین وضوح ممکن نیاز دارد. بنابراین، میکروفون باید از کالیبر بالا باشد.

در پشت اثر شبکه، جریان الکترونیکی باید دوباره به ارتعاشات هوا تبدیل شود. این کار با کمک بلندگوهای بزرگ انجام می شود که به عنوان ردیاب استودیو یا هدست موسیقی عالی نیز شناخته می شوند. برای تغییر و ترکیب آهنگ های تولید شده قبلی خود، به DAW نیاز دارید. هر DAW ممکن است از چندین پلاگین از پیش نصب شده برای کارهای مختلف میکس و ضبط استفاده کند. می‌توانید فوراً با حداقل تعداد ابزارهای نرم‌افزاری که DAWهایی مانند Cubase معمولاً شامل می‌شوند، آهنگسازی را شروع کنید و بهترین آثار را از خود بجای بگذارید . شما میتوانید با پیوستن به ما و مراجعه به رسانه دانلود موزیک ملودی باز، به بهترین آهنگ ها دسترسی داشته و از آن ها برای بالا بردن هوش موسیقیایی خود استفاده کرده و آثاری ماندگار تولید کنید

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این آهنگ امتیاز می دهید.

دیدگاه خود را بگذارید