آهنگ عروسی در مناطق مختلف ایران

موزیک عروسی بخش مهمی از مراسم عروسی است که باید عروس و داماد به آن توجه کنند و بهتر است که لیست موزیک خود را تنظیم کنند تا لحظات خاطره انگیزی را برای خود و مهمانان رقم بزنند .

برای اینکه بتوانید به آهنگ شاد عروسی دسترسی آسان داشته باشید می‌توانید به سایت بیپ موزیک beepmusic.org)) بروید و آهنگ های شاد و مخصوص عروسی را دانلود کنید .

نقش موسیقی در اغلب جشن های ایرانی پررنگ است .اما جشن عروسی مهم ترین جشن در میان خانواده ها است . موسیقی شاد می تواند به مهیج کردن فضای عروسی کمک کرده و باعث محیطی شاد و دلنشین می شود.

آهنگ عروسی جدید

آهنگ عروسی جدید

موسیقی جشن عروسی شامل حداقل ۷ بخش می شود:

موسیقی پیش درآمد عروسی

موسیقی بسیار ملایم و آرام است که باعث داشتن حس خوب درمنتظر ماندن مهمانان برای شروع جشن عروسی می‌شود . این نوع موسیقی پیش درآمد همان موسیقی خوش آمد گویی است و با بازشدن درب های تالار ۴۵ دقیقه قبل از شروع جشن پخش می‌شود.

موسیقی ورود عروس و داماد

این نوع موسیقی با شروع مراسم و با ورود ساقدوش های عروس و داماد پخش می‌شود و ممکن است برای ورود عروس و داماد موسیقی دیگری پخش شود.

موسیقی رقص دونفره

پس از ورود عروس و داماد به مراسم عروسی و خوش آمدگویی به میهمانان به جایگاه رقص دونفره دعوت می‌شوند تا یک رقص دونفره را آغاز کنند و در این بخش آهنگ شاد عاشقانه پخش می شود .

و بعد از رقص دونفره عروس و داماد موسیقی دیگری پخش می‌شود تا همه میهمانان از موسیقی لذت ببرند .

موسیقی رقص کلاسیک

بسیاری از عروس و داماد ها این بخش از مراسم را بسیار دوست دارند و برای این بخش عروس و داماد با پخش آهنگ عاشقانه آرام با یکدیگر می رقصند که با نورپردازی و جلوه های ویژه ای مانند بخار و دود همراه است .

موسیقی پایان مراسم عروسی

این نوع موسیقی با خروج عروس و داماد و ساقدوش های آن ها پخش می شود که موسیقی تند و شادی است .

دانلود آهنگ عروسی

و در ادامه این مقاله میخواهیم به موسیقی های محلی و عروسی در چند منطقه از ایران بپردازیم:

موسیقی عروسی در منطقه کردستان

موسیقی در کردستان و مناطق کردنشین نیزبه جزئی از زندگی مردم تبدیل شده است .موسیقی کردی به سه دسته تقسیم می‌شود: موسیقی روستایی و سنتی که میان مردم روستا نشین وعشایر وجود دارد موسیقی شهری که توسط موسیقی دان ها معروف در سراسر کشور اجرا می شود و موسیقی دینی که مربوط به اعیاد دینی و مذهبی است .در کنار موسیقی اصیل، سازهای محلی و همچنین رقص محلی وجود دارد .

موسیقی عروسی در منطقه خراسان

یکی از موسیقی های ریشه دار در منطقه ی خراسان است . جایی که محل پیوند فرهنگ های مختلف از ترک و لر و کرد و بلوچ ، کرمانج است . موسیقی خراسان بیشترین تاثیر خود را از جغرافیای منطقه گرفته است ، و معمولا به موسیقی جلگه ای و کوهپایه ای تقسیم می شود .

برجسته ترین ویژگی موسیقی خراسان داستان پردازی در خلال اجرای موسیقی است .قابلیت های موسیقیایی بالا در میان نواهای خراسانی در تکامل موسیقی ایرانی و دستگاه های موسیقی نقش مهمی ایفا کرده است.

سازهای دوتار از سازهای پرطرفدار موسیقی خراسان است و سورنا و دهل از سازهای دیگر است. چوب بازی، رقص چکه، رقص دهل، گندم درو و… از جمله رقص های محلی خراسان به شمار می رود.

این نوع رقص ها، رقص های گروهی هستند و همچنین رقص فنجان از معروف ترین رقص های این منطقه در مراسم عروسی است .

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این آهنگ امتیاز می دهید.

دیدگاه خود را بگذارید